MINDFULNESS -

Mindfulness for voksne:

Vil du gerne finde hjem i dig selv, og stå stærkt i dit eget lys uden at føle dig begrænset?

Du kan i disse sessioner få tid til dig selv. Tid til dine tanker. Tid til dine følelser.
Mindfulness støtter dig i at finde ro, harmoni og balance i dig selv og i hverdagen, især hvis du har et hektisk og måske stresset liv. Vi oplever alle at vi i perioder af livet har meget mere at se til, eller at en masse opgaver pludseligt lander på et ens bord eller livssituationen er kaotisk og i ubalance. De tekniker du lærer er redskaber du kun bruge igen og igen til at finde fodfæste og komme tilbage til dig selv, og også hjælpe dig med at stå stærkere i dig selv når stormen rykker ind.

Med mindfulness sætter vi fokus på fuld opmærksomhed på sindet, og registrerer vores tilstand her og nu. Forløbet er en personlig udvikling og fordybelse i dig selv.

Stå stærkt i dig selv
Skab dybere ro
Bliv mere til stede
Opdag dybere nærvær
Finde din sandhed

Lær at lytte til dig selv, og find din indre styrke. Find din sandhed og kom i nærkontakt med hvem du er, og vil være.
Bliv mere bevidst og til stede i nuet, så du kan drage mere omsorg til dig selv og andre.

Forløb er på 4 sessioner, hvor du bl.a. vil:

  • Lære hvordan du kan blive mere mindful med åndedrætsteknikker
  • Vi kommer til at øve grounding og finde ro
  • Det Simple Mindset
  • Livshjulet, find ud af om dit liv er balanceret og harmonisik 
  • Healing

Hold forløb er for kvinder der savner at kommer i kontakt med deres essens og kerne.
Små grupper af 4-6 Kvinder

Mindfulness for unge: 

Har du en Teenanger der oplever udfordringer i skolen eller derhjemme med at kommunikere?

Med mindfulness sætter jeg fokus at give plads og mulighed for at dele og udvikle sig. De unge vil finde sig selv i trygge rammer, hvor de ikke føler sig forkert og kan få mulighed for at blive mødt hvor de er.

  • Det gør vi i gruppen ved at italesætte følelser mentale og kropslige.
  • Der bliver øvet på at udvide sit ordforråd og skrive følelser ned i dagbog/journal.
  • Øvelse i kropsscanning.
  • Redskaber til hvordan man kan finde indre ro og kunne gå fra irritation til fred

Forløbet er på 4 sessioner á 1 time.
Holdet er for unge mellem 13-15år
Små grupper af 4-6 unge.

Mindfulness for børn:

Har du et sensitivt barn der kan blive overstimuleret eller har svært ved at navigere i sig selv?

Børnemindfulness hjælper med at støtte dit barn i at finde sine styrker til at kommunikere, og at føle gennem leg. Barnet får lov til at udforske sig selv på en sjov og legende måde, hvor de også lærer hvordan de kan bruge åndedræt og kroppen til at skabe finde ro, når de bliver overstimuleret.
Vi kommer bl.a. til at:

  • Lave sanseøvelser
  • Snakke og anerkende styrker hos den enkelte
  • Strækøvelse og kropskontakt
  • Kropsafspænding

Forløbet er på 4 sessioner á 1 time.
Små grupper af 4-6 børn.
Holdet er for børn mellem 7-9år.

Ved interesse kan der også inkorporeres healing til Mindfulness for unge og børn.